30 Nisan 2012 Pazartesi

BDE YAZILIM ÖRNEKLERİ

PROBLEM ÇÖZME PROGRAMLARI

Bu program ilköğretim birinci sınıf öğrencileri için çıkarma işlemi konusunu pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Sadece soruların yer aldığı bu programda test sistemi ile10 soru sorulmuştur.
DEĞERLENDİRME
HEDEFE UYGUNLUK: Hedef ilköğretim 1. Sınıf öğrencilerine basit çıkarma işlemini pekiştirecek alıştırmalar yapabilmesini sağlamaktır.
KULLANICIYA UYGUNLUK: İlköğretim 1.sınıf öğrencilerine uygundur. Başlangıç seviyesi için yeterli uygunlukta sorular sorulmuştur.
İÇERİK: İçerikte ilköğretim 1. sınıf düzeyine uygun çıkarma işlemi problemini içeren test soruları vardır.
MOTİVASYON: Başlangıca yerleştirilen süreölçer ile teste isteklendirme kolaylaştırılmıştır. Verilen süre içerisinde testi tamamlamaya çalışmak ilgiyi üst düzeye çıkarmıştır. Sayfa düzeni ve yazı puntosu ilgi çekici ve kolay anlaşılır şekilde düzenlenmiştir.
ETKİLEŞİM: Var. Öğrenci etkin olarak programa dâhil olabiliyor, bitirme ve başlama öğrencinin isteğine bağlı olarak yapılandırılabiliyor.
GERİ GİLDİRİM: Var. Test tamamlandıktan sonra öğrencinin doğru ve yanlış cevap sayısı bildiriliyor. Ve bu testi kaç kişinin çözdüğü ve öğrencinin kaçıncı olduğunu bildiriyor. Ayrıca doğru cevaplar yeşil renkle, yanlış cevaplar kırmızı renkle, boş bırakılan sorular ise sarı renkle gösteriliyor. Öğrencinin kaç puan aldığı da hesaplanıyor.
KONTROL: Var. Kullanıcı istediği anda sayfa sonundaki tuş sayesinde testi bitirebiliyor ve tekrar başlayabiliyor.
Soru tarzı ve seviyesi bakımından 1. Sınıflara uygun olduğunu düşünüyorum. Yanlış cevapların çözümü test sonunda gösterilse daha etkili bir program olabilirdi. Alıştırma yapmak ve süreye karşı soru çözme imkânı tanıdığı için faydalı olduğunu düşünüyorum. Bu program sayesinde akranları arasındaki seviyesini değerlendirebiliyor.
EĞİTSEL OYUNLAR PROGRAMLARI
Bu program öncelikle okulöncesi dönem çocukları ve ayrıca ilköğretim 1. sınıf öğrencilerine 1–10 arası rakamları tanıtma, ana ve ara renkleri öğretme amacıyla hazırlanmış, boyama yaparken hem eğlenme hem de eğitim imkânı sağlamıştır.
DEĞERLENDİRME
HEDEFE UYGUNLUK: Hedef;  sayı ve renk kavramını öğretmektir. Okulöncesi uygulama kitaplarında da olan çalışmalara paralel olarak hazırlanmış bu program 1–10 arası sayıları renklerle eşleştirerek bir çalışma hazırlanmıştır. Bu yönüyle hedefe uygundur.
KULLANICIYA UYGUNLUK: Boyama okulöncesi çocukların sevdiği aktivitelerden biridir.  Sevilen bir etkinlik içerisinde sayı ve renk kavramının işlenmesi ile kullanıcıya uygunluk sağlamıştır.
İÇERİK: Renk kavramının verilmesinde içerik yetersiz kalmış. Renk üstüne tıklandığında rengin adı ses efektiyle verilseydi daha eğitici olabilirdi. 
MOTİVASYON:  Motivasyonu zayıf bir program. Öğrenciyi heveslendirecek öğeler yok. Doğru yaptığında ödül olarak alkış sesi, gülen surat gibi motive edici hiçbir şey kullanılmamış.
ETKİLEŞİM:  Zayıf. Kullanıcı sadece renkleri seçiyor, basit bir tıklama işlemi ile oyun tamamlanıyor. Kullanıcı ile program arasında etkileşim yok. Kullanıcıya tercih yapma imkanı tanınmıyor.
GERİ BİLDİRİM: Yok. Öğrenci doğru renk ve sayıyı bulup uygun boyamayı yaptığında alkış ya da yanlış boyama yaptığında uyarıcı bir ses eklenmemiş. Boyama tamamlandığında öğrencinin başarılı olup olmadığına dair bir dönüt yok.
KONTROL: Yok. Öğrenci yanlış yaptığında silip tekrar  boyamak istese baştan başlamak zorunda kalıyor. Silgi olarak arkası silgili bir kalem yerleştirilmiş ama bu yetersiz ve okulöncesi çocukları tarafından algılanması zor.
İçeriği güzel hazırlanmış olan bu program motivasyon ve geri bildirim açısından kullanıcıya hitap etmemektedir. Bu tür programlar hazırlanırken her yönüyle eksiksiz hazırlanmalı, zira okulöncesi öğrencileri için kafa karıştırıcı olabilir ve çalışmayı tamamlayabilmek için bir yetişkinin yardımına ihtiyaç duyabilirler.

BİRE BİR  YAZILIM   
A harfini ve A harfiyle başlayan bazı kelimeleri fark ediyorum
Bu program sayesinde, okul öncesi dönemdeki çocuklara hangi hayvan türünün hangi meyveyi sevdiğini ve A harfiyle başlayan kelimelerin öğretilmesi öğretmen veya yetişkin olmaksızın öğrenimini kolaylaştırmaktadır. Bu programda okul öncesi yaş grubunun seveceği hayvan türlerinin kullanılması dikkat çekmektedir. Küçük ayıcık çok sevimli bir şekilde gösterilmiş. Öğretici olan balık da sevimli ve neşeli bir şekilde öğretime katkı sağlamıştır.
DEĞERLENDİRME
HEDEFE UYGUNLUK: Bu program okul öncesi çocuklara hitap ediyor. Yazılımın amacı ayının hangi meyveyi sevdiği ve A harfinin öğretilmesi üzerinde durulmuştur. Oyunla ve çizgi filmle öğretildiği için hedefe uygundur.
KULLANICIYA UYGUNLUK: Program 3-7 yaş grubu çocuklara uygun olarak hazırlanmıştır. Oldukça eğlenceli ve eğiticidir. Bu yaş grubu Çocuklar çizgi filmleri çok sevdikleri için bilmedikleri şeyleri bu program sayesinde kolayca öğrenebilirler.
MOTİVASYON: Çizgi film şeklinde olduğu için kesinlikle bu yaş grubuna hitap ediyor. Öğretilmek istenen şeyler şarkı ile de desteklendiği için motivasyonu olumlu yönde etkiliyor.
İÇERİK: Programın içeriği Türkçe hazırlanmıştır. Belirli renk tonları kullanılmış ve şarkıyla eşlik edilmiştir. A harfiyle başlayan kelimelerin öğretilmesi için gerekli söylemler içerikte yer almaktadır.
ETKİLEŞİM: Öğrencilerle etkileşim sağlanmaktadır. A harfiyle başlayan kelimelerin bilinmesi veya bilinmemesi halinde öğrencilerden birtakım hareketler yapmaları istenmektedir.
GERİ BİLDİRİM: Oyunda süre kısıtlaması ve puanlama sistemi yoktur. Oyundaki balık çocuklara yardımcı oluyor. Bu yüzden geri bildirimde yoktur.
KONTROL: Kontrol öğrencide değil. Çocuk anlamadığı zaman tekrar izlemesi gerekiyor. Çok eğlenceli ve öğretici bire bir eğitim programıdır.

ÖZNUR ACAR-HALİME DOĞAN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder