PROBLEM ÇÖZME PROGRAMLARI
Bu program ilköğretim birinci sınıf öğrencileri için çıkarma
işlemi konusunu pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Sadece soruların yer
aldığı bu programda test sistemi ile10 soru sorulmuştur.
DEĞERLENDİRME
HEDEFE UYGUNLUK: Hedef ilköğretim 1. Sınıf öğrencilerine basit
çıkarma işlemini pekiştirecek alıştırmalar yapabilmesini sağlamaktır.
KULLANICIYA UYGUNLUK: İlköğretim 1.sınıf öğrencilerine uygundur.
Başlangıç seviyesi için yeterli uygunlukta sorular sorulmuştur.
İÇERİK: İçerikte ilköğretim 1. sınıf düzeyine uygun çıkarma
işlemi problemini içeren test soruları vardır.
MOTİVASYON: Başlangıca yerleştirilen süreölçer ile teste
isteklendirme kolaylaştırılmıştır. Verilen süre içerisinde testi tamamlamaya
çalışmak ilgiyi üst düzeye çıkarmıştır. Sayfa düzeni ve yazı puntosu ilgi
çekici ve kolay anlaşılır şekilde düzenlenmiştir.
ETKİLEŞİM: Var. Öğrenci etkin olarak programa dâhil olabiliyor,
bitirme ve başlama öğrencinin isteğine bağlı olarak yapılandırılabiliyor.
GERİ GİLDİRİM: Var. Test tamamlandıktan sonra öğrencinin doğru
ve yanlış cevap sayısı bildiriliyor. Ve bu testi kaç kişinin çözdüğü ve
öğrencinin kaçıncı olduğunu bildiriyor. Ayrıca doğru cevaplar yeşil renkle,
yanlış cevaplar kırmızı renkle, boş bırakılan sorular ise sarı renkle
gösteriliyor. Öğrencinin kaç puan aldığı da hesaplanıyor.
KONTROL: Var. Kullanıcı
istediği anda sayfa sonundaki tuş sayesinde testi bitirebiliyor ve tekrar
başlayabiliyor.
Soru tarzı ve seviyesi bakımından 1. Sınıflara uygun
olduğunu düşünüyorum. Yanlış cevapların çözümü test sonunda gösterilse daha
etkili bir program olabilirdi. Alıştırma yapmak ve süreye karşı soru çözme imkânı
tanıdığı için faydalı olduğunu düşünüyorum. Bu program sayesinde akranları
arasındaki seviyesini değerlendirebiliyor.
EĞİTSEL OYUNLAR PROGRAMLARI
Bu program öncelikle okulöncesi dönem çocukları ve ayrıca
ilköğretim 1. sınıf öğrencilerine 1–10 arası rakamları tanıtma, ana ve ara
renkleri öğretme amacıyla hazırlanmış, boyama yaparken hem eğlenme hem de
eğitim imkânı sağlamıştır.
DEĞERLENDİRME
HEDEFE UYGUNLUK: Hedef; sayı ve renk kavramını öğretmektir. Okulöncesi
uygulama kitaplarında da olan çalışmalara paralel olarak hazırlanmış bu program
1–10 arası sayıları renklerle eşleştirerek bir çalışma hazırlanmıştır. Bu
yönüyle hedefe uygundur.
KULLANICIYA UYGUNLUK: Boyama okulöncesi çocukların sevdiği
aktivitelerden biridir. Sevilen bir
etkinlik içerisinde sayı ve renk kavramının işlenmesi ile kullanıcıya uygunluk
sağlamıştır.
İÇERİK: Renk kavramının verilmesinde içerik yetersiz kalmış.
Renk üstüne tıklandığında rengin adı ses efektiyle verilseydi daha eğitici
olabilirdi.
MOTİVASYON: Motivasyonu
zayıf bir program. Öğrenciyi heveslendirecek öğeler yok. Doğru yaptığında ödül
olarak alkış sesi, gülen surat gibi motive edici hiçbir şey kullanılmamış.
ETKİLEŞİM: Zayıf. Kullanıcı sadece renkleri seçiyor,
basit bir tıklama işlemi ile oyun tamamlanıyor. Kullanıcı ile program arasında
etkileşim yok. Kullanıcıya tercih yapma imkanı tanınmıyor.
GERİ BİLDİRİM: Yok. Öğrenci
doğru renk ve sayıyı bulup uygun boyamayı yaptığında alkış ya da yanlış boyama
yaptığında uyarıcı bir ses eklenmemiş. Boyama tamamlandığında öğrencinin
başarılı olup olmadığına dair bir dönüt yok.
KONTROL: Yok. Öğrenci yanlış
yaptığında silip tekrar boyamak istese
baştan başlamak zorunda kalıyor. Silgi olarak arkası silgili bir kalem
yerleştirilmiş ama bu yetersiz ve okulöncesi çocukları tarafından algılanması
zor.
İçeriği güzel hazırlanmış olan bu program motivasyon ve geri
bildirim açısından kullanıcıya hitap etmemektedir. Bu tür programlar
hazırlanırken her yönüyle eksiksiz hazırlanmalı, zira okulöncesi öğrencileri
için kafa karıştırıcı olabilir ve çalışmayı tamamlayabilmek için bir yetişkinin
yardımına ihtiyaç duyabilirler.
BİRE BİR
YAZILIM
A harfini ve A harfiyle
başlayan bazı kelimeleri fark ediyorum
Bu program sayesinde, okul öncesi dönemdeki çocuklara
hangi hayvan türünün hangi meyveyi sevdiğini ve A harfiyle başlayan kelimelerin
öğretilmesi öğretmen veya yetişkin olmaksızın öğrenimini kolaylaştırmaktadır.
Bu programda okul öncesi yaş grubunun seveceği hayvan türlerinin kullanılması
dikkat çekmektedir. Küçük ayıcık çok sevimli bir şekilde gösterilmiş. Öğretici
olan balık da sevimli ve neşeli bir şekilde öğretime katkı sağlamıştır.
DEĞERLENDİRME
HEDEFE UYGUNLUK: Bu program
okul öncesi çocuklara hitap ediyor. Yazılımın amacı ayının hangi meyveyi
sevdiği ve A harfinin öğretilmesi üzerinde durulmuştur. Oyunla ve çizgi filmle
öğretildiği için hedefe uygundur.
KULLANICIYA UYGUNLUK:
Program 3-7 yaş grubu
çocuklara uygun olarak hazırlanmıştır. Oldukça eğlenceli ve eğiticidir. Bu yaş
grubu Çocuklar çizgi filmleri çok sevdikleri için bilmedikleri şeyleri bu
program sayesinde kolayca öğrenebilirler.
MOTİVASYON: Çizgi film şeklinde olduğu için kesinlikle
bu yaş grubuna hitap ediyor. Öğretilmek istenen şeyler şarkı ile de
desteklendiği için motivasyonu olumlu yönde etkiliyor.
İÇERİK: Programın içeriği Türkçe hazırlanmıştır.
Belirli renk tonları kullanılmış ve şarkıyla eşlik edilmiştir. A harfiyle
başlayan kelimelerin öğretilmesi için gerekli söylemler içerikte yer
almaktadır.
ETKİLEŞİM: Öğrencilerle etkileşim sağlanmaktadır. A
harfiyle başlayan kelimelerin bilinmesi veya bilinmemesi halinde öğrencilerden
birtakım hareketler yapmaları istenmektedir.
GERİ BİLDİRİM: Oyunda süre kısıtlaması ve puanlama
sistemi yoktur. Oyundaki balık çocuklara yardımcı oluyor. Bu yüzden geri
bildirimde yoktur.
KONTROL: Kontrol öğrencide değil. Çocuk anlamadığı
zaman tekrar izlemesi gerekiyor. Çok eğlenceli ve öğretici bire bir eğitim
programıdır.
ÖZNUR ACAR-HALİME DOĞAN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder